Как добавить asset store в unity
Перейти к содержимому

Как добавить asset store в unity

Как добавить asset store в unity

Assets created outside of Unity must be brought in to Unity by having the file either saved directly into the “Assets” folder of your project, or copied into that folder. For many common formats, you can save your source file directly into your project’s Assets folder and Unity will be able to read it. Unity will notice when you save new changes to the file and will re-import as necessary.

When you create a Unity Project, you are creating a folder — named after your project — which contains the following subfolders:

The basic file structure of a Unity Project

The Assets folder is where you should save or copy files that you want to use in your project.

The contents of the Project Window in Unity shows the items in your Assets folder. So if you save or copy a file to your Assets folder, it will be imported and become visible in your Project Window.

Unity автоматически определит файлы, как только они будут добавлены в папку Assets вашего проекта. Если вы поместите любой ассет в вашу папку Assets, вы увидите как он появится в окне Project .

Project - ваше окно в папку Assets, обычно доступную из файлового менеджера

If you drag a file into Unity’s Project Window from your computer (eg, from the Finder on Mac, or from Explorer on Windows), it will be copied into your Assets folder, and will appear in the Project window.

The items you see in your Project window represent (in most cases) actual files on your computer, and if you delete them within Unity, you are deleting them from your computer too.

The relationship between the Assets Folder in your Unity Project on your computer, and the Project Window within Unity

The above image shows an example of a few files and folders inside the Assets folder of a Unity project. You can create as many folders as you like and use them to organise your Assets.

You’ll notice in the image above that there are .meta files listed in the file system, but not visible in Unity’s Project Window. Unity creates these .meta files for each asset and folder, but they are hidden by default, so you may not see them in your Explorer/Finder either.

They contain important information about how the asset is used in the project and they must stay with the asset file they relate to, so if you move or rename an asset file in Explorer/Finder, you must also move/rename the meta file to match.

The simplest way to safely move or rename your assets is to always do it from within Unity’s project folder. This way, Unity will automatically move or rename the corresponding meta file. If you like, you can read more about .meta files and what goes on behind-the-scenes during the import process.

If you want to bring collections of assets into your project, you can use Asset Packages. See Asset Packages for more details.

Some common types of Asset

Image Files

Most common image file types are supported, such as BMP, TIF, TGA, JPG, and PSD. If you save your layered Photoshop (.psd) files into your Assets folder, they will be imported as flattened images. You can find out more about importing images with alpha channels from photoshop, or importing your images as sprites

  • Звуковые файлы If you save your 3D files from most common 3D software packages in their native format (eg, .max, .blend, .mb, .ma) into your Assets folder, they will be imported by calling back to your 3D package’s FBX export plugin (*). Alternatively you can export as FBX from your 3D app into your Unity project. Read more about importing 3D files from your 3D app.

Меши и анимации

Какой 3Д пакет бы вы не использовали, Unity будет импортировать меши и анимации из каждого файла. Для списка приложений поддерживаемых Unity, см. это страницу.

Для того чтобы можно было импортировать файл с мешем, не обязательно включать в него анимацию. Если вы используете анимации, вы можете сделать выбор: импортировать все анимации из одного файла или из разных файлов, каждый из которых содержит по одной анимации. Для более подробной информации об импорте анимации, пожалуйста, посмотрите эту часть руководства.

Audio Files

If you save uncompressed audio files into your Assets folder, they will be imported according to the compression settings specified. Read more about importing audio files.

Типы ассетов In all cases, your original source file is never modified by Unity, even though within Unity you can often choose between various ways to compress, modify, or otherwise process the asset. The import process reads your source file, and creates a game-ready representation of your asset internally, matching your chosen import settings. If you modify the import settings for an asset, or make a change to the source file in the Asset folder, will cause Unity to re-import the asset again to reflect your new changes.

Note: Importing native 3D formats requires the 3D application to be installed on the same computer as Unity. This is because Unity uses the 3D application’s FBX exporter plug-in to read the file. Alternatively, you can directly export as FBX from your application and save into the Projects folder.

  • Asset Packages
  • Importing Meshes
  • 3D форматы
  • Animation Import
  • Материалы и шейдеры
  • Текстуры и видео
  • Редактор спрайтов
  • Упаковщик спрайтов
  • Процедурные материалы
  • Аудио файлы
  • Модули трекера

Importing from the Asset Store

Unity Магазин ( Asset Store ) — это растущая библиотека, в которой собраны бесплатные и коммерческие ассеты, созданные как Unity Technologies, так и членами сообщества. Доступен большой выбор ассетов — текстуры, модели и анимации, примеры проектов, учебники и расширения для редактора. Ассеты доступны через простой интерфейс, встроенный в редактор Unity, через него можно скачать и импортировать непосредственно в ваш проект.

Unity users can become publishers on Asset Store, and sell content they have created. To find out more, see Asset Store Publishing.

Asset Store. Доступ и навигация

Вы можете открыть окно Asset Store выбрав в главном меню Window->AssetStore . При первом посещении вам будет предложено зарегистрировать бесплатный аккаунт, который будет использоваться для доступа к магазину.

Страница Asset Store.

Магазин имеет интерфейс браузера, который позволяет искать по словам или просматривать товары (packages) и категории. В левой части главной панели инструментов находятся знакомые кнопки навигации, для перемещения по истории просмотренных страниц:-

Справа от них находятся кнопки просмотра менеджера загрузок и содержимого корзины покупок.

Менеджер загрузок позволяет просматривать пакеты, которые вы купили, а также искать и устанавливать обновления. Кроме того, стандартные пакеты, поставляемые с Unity, можно также просматривать и добавлять в проект через данный менеджер.

Менеджер загрузок.

Расположение загруженных ассетов

Вам редко когда понадобится (если вообще понадобится) прямой доступ к файлам, загруженным через Asset Store. Но, если вам потребуется, вы можете их найти в

~/Library/Unity/Asset Store 
 C:\Users\accountName\AppData\Roaming\Unity\Asset Store 

..на Windows. Эти папки содержат подпапки, которые соответствуют продавцам на Asset Store, а ассеты находятся в соответствующих подпапках.

Удобный обмен файлами между Unity и Autodesk

What you will get from this page: Pointers on efficient round-tripping of your geometry between Autodesk applications and Unity. Based on an exclusive partnership with Autodesk, Unity provides intuitive workflows for artists via the FBX Importer and Exporter. Topics covered in this article include Scripted Importers; Timeline integration and animations; the Exporter for lights and cameras, and Node name remapping.

На этой странице

  • Importer и Exporter
  • Автоматизированные средства импорта
  • Пресеты
  • Recorder
  • Интеграция Timeline и анимации
  • Средство экспорта источников света и камер
  • Переназначение имен узлов

Unity FBX Exporter для Autodesk

Importer и Exporter

The built-in Unity FBX Importer provides support for:

  • Hierarchies
  • Materials
  • Textures
  • Stingray PBS shaders
  • Cameras
  • Animation and animated custom properties (when present in the FBX file)

The Unity FBX Exporter is available in Preview via the Package Manager from versions 2018.3 and up. The FBX Exporter package makes it smooth and easy to send geometry and animation from Unity 2017.3 or later, to any application that supports FBX, and back again with minimal effort.

The Exporter provides support for:

  • GameObject hierarchies
  • Materials
  • Textures
  • Cameras
  • Lights
  • Skinned Meshes
  • Animation

The Exporter enables Autodesk tools to be aware of your Unity project and the location of your Assets folder. By doing this, it enables you to round trip very easily and save loads of time. You can do all your setup and grey-boxing, then very quickly export things to digital content creation tools (DCC), such as 3ds Max, Maya or Maya LT, have the artists finalize the content, and safely merge your changes back into those Assets to continue your work in Unity.

Автоматизированные средства импорта

Автоматизированные средства импорта

Исходный FBX SDK представлял собой «черный ящик» на C++ и не поддерживал модификации. Благодаря автоматизированным средствам импорта вы можете создать собственные средства импорта ассетов на C# для форматов, которые не поддерживаются Unity нативно, что дает возможность управлять импортом контента в Unity.

Инструмент Presets в Inspector позволяет создавать и настраивать схемы процессов импорта, отвечающие за добавление контента в Unity. Измените настройки импорта нажатием на кнопку, создайте пресет и затем используйте его по умолчанию, применяя ко всем загружаемым файлам этого типа. Например, вы можете задать пресеты для источников света или изменить процесс загрузки анимаций. Кроме того, вы можете перетаскивать пресеты в сцены для создания контента.

Чтобы задать настройки по умолчанию в окне Inspector, выберите пресет в окне Project, а в окне Inspector нажмите кнопку Set as Preset.

Также настройки по умолчанию можно задать в Preset Manager, как показано на рисунке ниже.

Recorder

Recorder доступен в менеджере пакетов. Это интерфейс для записи видео и данных анимации в процессе игры и в различных форматах.

Также мы разработали GameObjectRecorder — API для Recorder, который можно использовать для записи данных компонента корневого объекта.

Timeline — обмен данными между Unity и Autodesk

Интеграция Timeline и анимации

The Exporter and powerful tools such as Timeline, Cinemachine, ProBuilder and the aforementioned Recorder, provide an efficient workflow for creating cutscenes and trailers.

For example, you can block out animations in Timeline, use the Recorder to bake the animations down into an animation clip, and then use the Exporter to export the baked animations out to your DCC tools. Or, alternately, block out your animations in Timeline and export the entire timeline to FBX. This will include everything bound to that timeline in a single FBX, that can then be imported into the DCC tools. Once everything is fine-tuned, you then bring it all back into Unity for final setup.

Средство экспорта источников света и камер

Exporter позволяет переносить источники света, включая анимированные атрибуты, например, интенсивность, цвет и угол конуса для точечного источника света. Встроенное средство Importer загрузит все эти атрибуты нативно, а Exporter расширяет возможности, позволяя передавать данные обратно в пакет DCC.

Поддерживаются следующие параметры камеры: поле зрения (Field of View), тип проекции, соотношение сторон, переднее и заднее фокусное расстояние.

Переназначение имен узлов

При обмене данными возможны переименования и изменения ассетов, иногда до полной неузнаваемости. Теперь Unity позволяет принять изменения, внесенные в FBX внешним приложением, и применить их к исходному файлу без потери информации.

Importing from the Asset Store

Unity Магазин (Asset Store) — это растущая библиотека, в которой собраны бесплатные и коммерческие ассеты, созданные как Unity Technologies, так и членами сообщества. Доступен большой выбор ассетов — текстуры, модели и анимации, примеры проектов, учебники и расширения для редактора. Ассеты доступны через простой интерфейс, встроенный в редактор Unity, через него можно скачать и импортировать непосредственно в ваш проект.

Unity users can become publishers on Asset Store, and sell content they have created. To find out more, see Asset Store information on Asset Store Publishing.

Asset Store. Доступ и навигация

Вы можете открыть окно Asset Store выбрав в главном меню Window->AssetStore. При первом посещении вам будет предложено зарегистрировать бесплатный аккаунт, который будет использоваться для доступа к магазину.

The Asset Store front page.

The Store provides a browser-like interface which allows you to navigate either by free text search or by browsing packages and categories. To the left of the main tool bar are the familiar browsing buttons for navigating through the history of viewed items:-

Справа от них находятся кнопки просмотра менеджера загрузок и содержимого корзины покупок.

Менеджер загрузок позволяет просматривать пакеты, которые вы купили, а также искать и устанавливать обновления. Кроме того, стандартные пакеты, поставляемые с Unity, можно также просматривать и добавлять в проект через данный менеджер.

The Download Manager

Расположение загруженных ассетов

You rarely need to access the files downloaded from the Asset Store directly. However, if you do need to, you can find them in the following paths:

  • macOS: ~/Library/Unity/Asset Store
  • Windows: C:\Users\accountName\AppData\Roaming\Unity\Asset Store

These folders contain subfolders that correspond to particular Asset Store vendors. The actual Asset files are contained in the appropriate subfolders.

2018–01–31 Page amended with limited editorial review

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *